mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

På tu man hand!

Publicerad 2018-08-06 18:02:39 i Gotland runt, Torpet,

Spmmaren forsätter, fast lite lugnare.. E och jag är själva och vi gör lite va vi vill! Det är skönt, och vi njuter av Gotland. 
Vi tar motorcykeln till Ireviken där dom har satt upp en tillfällig "pop up restaurang" eftersom den riktiga brann ner föra året . Vi åt en god lunch där, men åkte vidare til Sigsarve som är en mysigare strand för bad.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi slappar i hängmattan och lyssnar på sommarpratarna, slumrar till en stund oxå! (null)
En kväll blev vi bjudna till Birgitta och Robert i Lärbro. Så himla mysigt va det, god mat och härliga samtalsämnen! Dom har renoverat sitt stora hus  och det va så fint, så kul att se! (null)

(null)

(null)
En tur till Visby och en middag på Krönet med dess magiska utsikt över alla hustak och havet. Ute till havs såg vi kryssaren som Eriks mamma var på. Den lämnade Visby och åkte tillbaka till Stockholm. (null) 

(null)
Middagen avslutade vi med en promenad i Botaniska trädgården.
En trött Erik vilade lite när jag tittade på blommorna... (null)
Muren som omfamnar Visby, de glittrande havet, och solnedgången! Så fantastiskt! (null)

(null)

(null)
Det är otroligt mycket folk som badar i juli, så det blir lite trångt!,speciellt när dagarna är så varma, algblomningen gör även den att det är tråkigt att gå i. Vi va lite busiga och hittade ett kalkbrott man inte fick bada i... Helt sagolikt, kastade vi oss i de fina kalkbrottet som va ljuvlig varmt och klart! Helt själva simmade vi runt och njöt. Helt plötsligt såg jag en liten äcklig sak som simmade runt Eriks fötter, och jag frågade va det var? E flög upp ur vattnet, och vi konstaterade att det va blodiglar i vattnet!!! Ja,där fick vi för vi badade i förbjudna vatten! (null)
Sista kvällen på Eriks semester cyklade vi till Slite Strandby och åt en supergod måltid, efteråt spelade vi minigolf, tycker det är riktigt kul när banan är så fin.
(null)
Ett regnväder drog förbi och blixtarna avlöste varandra! Molnen såg ut som raukar med alla olika formationer!  (null)
Kram❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela