mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Bad och sol

Publicerad 2018-07-21 09:59:31 i Gotland runt,

Den här sommaren kommer alla prata om länge! Det är så varmt, upp mot 30 grader, och inget regn på flera veckor. Det är som att vara vid medelhavet men växtligheten mår väldigt dåligt, bränder runt om i Sverige på flera håll är såklart igångsatta av värmen och torkan.
E och jag har haft några härliga dagar då vi paddlade ut til en ö utanför Enholmen som heter Magu. Vi va nästan alldeles ensamma och det va helt magiskt vackert.  (null)
Vi åkte iland på ett rev som sträckte sig långt ut i havet!  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Trötta och nöjda efter den härliga dagen blev vi bjudna på Boge häng med alla grannar nere vid Bogeviken. (null)
Det är lite roligt att ta motorcykeln runt om på ön, de varma vindarna och dofterna från naturen gör även transportsträckorna roliga! Vi har varit vid Hideviken, mycket maneter men det gick bra ändå. 
(null)

(null)

(null)
Vår nionde bröllopsdag begav vi oss till Hotel Stelor och åt en fantastisk middag. Personalen va supergullig och duktiga.  (null)Vi hade tur och fick se en glimt av bandet " Atomic Swing" som spelade i ladan brevid. Härliga toner från 80-talet (null)
Det är mysigt att bara vara som det blir när vi är själva och jag njuter och tankar energi!❤️
(null)
🤗kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela