mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Vad ska vi göra i dag?

Publicerad 2019-08-02 00:16:09 i Det jag håller kärt❣️, Gotland runt, Torpet,

Det är en sådan härlig fråga på semestern, för man kan ta det som det kommer eller hitta på något skoj.
De här dagarna har vi bara varit! Vaknat när vi vaknat. Och bara hittat på onödigt enkla saker som gör en glad.
Som att ta motorcykeln till Sigsarve strand och äta picknick i solnedgången. (null)

(null)
E gillar att sitta under ett träd och lyssna på någon sommarpratare och jag att ta en promenad i den vackra naturen. 
(null)

(null)

(null)

Helt spontant bjöd vi över Birgitta och Bobben, med kom även Birgittas dotter Ellen och deras kompis Bosse. Kvällen var fin och det var kul att snacka om allt mellan himmel och jord!
(null)

Och så en ny underbar dag! Vi paddlade ut till vår favoritö, Majgu. Samma procedur, E med sin sommarpodd och jag på utforskarstråk!
(null)
(null)
Blommorna omslöt fötterna var än man gick, så vackert! Tycker den här bilden är fin där blommorna finns i förgrunden och cementafabriken långt där bak.
(null)
På vägen hem var det riktigt höga vågor och det var så skönt när vi kom in i Bogevikens lugna vatten och man fick slappna av. 
(null)
När vi kom tillbaka stod våra kära grannar där och välkomnade oss med ett glas Cava och E fick köra en tur med Bengts fina bil.
(null)
Nästa dag bestämde vi oss för att cykla i skogen, det är otroligt kul att balansera på smala stigar för att ibland komma ut på grova traktorstigar. Men vi insåg att vi måste köpa hjälmar och nästa besök till Visby skall dessa inköpas!  
(null)
På kvällen var vi bjudna till min kära syster, Kent fyllde år och vi blev bjudna på en lyxmiddag! Fredrik är en mästerkock och allt smakade som på värsta lyxkrogen! 
Syrran har gjort trädgården till ett medelhavs-paradis, och det är svårt att slita ögonen från alla vackra blommor och snygga installationer!
(null)

(null)
...det skulle i så fall vara lilla Oliver som är finare än alla blommor tillsammans! Han har blivit fyra månader nu och är stark och nyfiken. Linda och Fredrik är så gulliga föräldrar och man blir varm i hjärtat av att se den lilla familjen. 
(null)

(null)
Veckan har varit så mysig och lugn. Jag älskar semesterlivet när det bara händer, inget planerat och ingen stress! 
(null)
❤️


Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2019-08-08 08:16:47

❤❤❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela