mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Sommaren rullar vidare..

Publicerad 2019-07-11 23:09:26 i Torpet,

Efter en veckas regn och låga temperaturer vände det till lite bättre väder även om den varma sommar vi hade föra sommaren är ett minne blott. Jag har fått stor användning av min dunjacka jag köpte i Norge. 
E och C  åkte båda hem för jobb och andra äventyr och jag får några dagar för mig själv.
Vaknar upp till en härlig solig dag och äter frukost i pergolan igen. Så njutningsfullt att känna doften av alla rosor och se all blomsterprakt! (null)
Träffade Lotta i Lickershamn och vi gick en lång härlig promenad längs kusten till Ireviken där vi tog en välbehövlig dricka. Vi gick 1, 1/2 mil och det kändes i benen när vi kom tillbaka.
(null)

(null)
Vi åt en supergod middag på Lickershamnskrog och Bo ( i Bo Kaspers Orkester) spelade i solnedgången. Vi hade en så mysig dag där vi pratade om livet som det är just nu. Kände mig glad av vår dag och den energi hon ger av sig själv.
(null)

(null)

(null)
Och kvällen slutade med den underbart vackra solnedgången.  (null)
Jag är ute och cyklar på min värdelösa elcykel , tänker att det skulle bara kul med en liten skogs cykling och tar en traktorbäg in i skogen. Och vad händer!!  Jo min värdelösa cykel får punka. Igen!!  
Nä nu!  När vi åker till Visby och går in på Biltema hittar jag min pärla. Den kanske inte är super bra enligt proffsen, men mig passar den perfekt och jag pressar in den i min bil . 
Tar ett par turer, på smala stigar med min fina cykel, är så glad för det är så kul att ha en cykel som man kan ta sig fram överallt med!   (null)

(null)

(null)
Efter flera timmars upptäcktsfärd ibland alla stigar, kom jag fram till Tingstädeträsk där jag tog ett bad i det ljmna vattnet. Åt min matsäck ock satt och  torkade i solen innan jag återvände.  (null)
Cycklar så fort jag kunde för att hinna hem, skulle hämta C och F vid färjan. Åkte förbi stora toma kalkbrott på väggen.  (null)
Så glad att få ha minna fina älsklingar här en vecka och det dom kommer med sol och glädje. (null)
Jag inser att jag har för lite sängplatser och sätter i gång och gör i ordning loftet på ladan. Hänger upp trasmattor och en gammal trasigt  fönsterspegel som vägg ut mot allt bråte på markplan. Det blir faktiskt ganska mysigt och F döper det till " Glamping" 
(null)

(null)
Britta hälsar på och får invigda mitt nya Glamping, hon sov som en prinsessa! 
(null)
Den här veckan har varit väldigt bra och kul. Jag har fått cykla runt och upptäcka nytt i min omgivning. Jag har fått skapa nya projekt och träffat goa vänner!
Kram


Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2019-07-17 04:28:06

Tack kära vän för underbara dagar i ditt paradis .Så glad att jag fick inviga de nya loftet .Vi ses snart igen på nya äventyr Kram ❤️😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela