mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Midsommar i Norge

Publicerad 2019-06-21 07:58:33 i Resor,

I år blir det ingen sill och nubbe, och ingen grön midsommaräng, nej vi har bytt ut det mot snötäckta bergstoppar ridandes på norska fina hästar!
Vi bodde på ett fint gammalt norskt hotell med almogemålningar.
(null)
Tillsammans med Ingrid och Stefan va vi över midsommarhelgen i Jotenheimens naturreservat. 
Första kvällen blev vi bjudna på en supergod middag och sen blev vi tilldelade varsin häst som skulle passa våra fördigheter.
Jag fick en häst som hette Jorabbin och Eriks häst hette Stuvefax. (Vi kallade den Lurefax (sådan häst sådan ryttare🤣) (null)

(null)
Vi fick rykta och sadla hästarna själva och det va mycket att hålla reda på innan vi klarade det utan hjälp. (Alla utom Ingrid förstås som inte behövde hjälp alls!) 
(null)
Någon blev klar tidigare och fick sitta och vänta på vi fick rida iväg.
(null)
Naturen var magiskt vacker och våra hästar klättrade upp för bergen  och ner genom dalar och över vattendrag.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi var väldigt trötta och hungriga efter upp till tre timmars ridning. Vi kom fram till vackra ställen där vi släppte hästarna fria och fick i oss vår matsäck. (null)   (null)     

(null)
Kaffe kokt över öppen eld!
(null)

Erik va så trött att han tog en tupplur!  (null)
Överallt rann bäckar och små fjordar. Magiskt att få vara på en häst i denna miljö!  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi red förbi söta små stugor med skiffer eller gräs på taken. (null)
Vi var ett glatt men ganska trött gäng som fått massa frisk luft, använda muskler som legat i vila. Efter tre dagar va vi glada och nöjda med det vi åstadkommit som ovana ryttare som de flesta av oss var.
(null)

(null)

(null)

(null)
Tack för härliga dagar, nu tillbaka till jobbet och laga tänder! 😄 (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela