mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

55 år, eller var det 56?

Publicerad 2019-05-20 07:37:29 i Resor, stockholm,

Det där med ålder och födelsedagar är ingen stor sak för mig och jag har dålig koll på det. Tycker oxå om att fixa roliga saker spontant istället för lång planering.
Därför hade jag otroligt roligt när jag ordnade en överraskningshelg till Erik som jag trodde fyllde 55 år! Det visade sig att han fyllde 56, men vi hade en så rolig helg och Erik blev jätteglad!
Vi började vår resa mot Grythyttan för en mysig övernattning med mat som var som konstverk både till utseende och smak. (null)

(null)
Vi tog en drink i gammal fin miljö!
  (null)
Vi åt och drack....

(null)
På kvällen gick vi en fin promenad i kvällsskenet. 
Dagen efter frukosten la jag fram ridkläder och överraskning 2 kom! 
Vi åkte till Garphyttan och red islandshäst i ett par timmar. Vacker natur runt fina sjöar och snabba gallopper upp för branta backar. Hästarna var så fina och vi hade en så härlig dag! (null)

(null)
Och så kom nya små vita lögner om varför vi måste åka hem om ett par glömda biljetter. Erik gick på allt! Hi hi!! 
Väl hemma sjöng alla "ja må han leva" när dörren öppnades! Serpentiner flög genom luften och det var en härlig stämning  i vårt hus! 
(null)

(null)

(null)

(null)
Kvällen avslutades med dans till grannarna försynt tyckte det var nog😳
Att bli så firad när man bara fyller 56 var nog en aning annorlunda , men oj va Erik blev glad! Så kul!
❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela