mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Sista semesterveckan!

Publicerad 2014-08-11 18:57:20 i Torpet,

Sju veckor går fort när man har roligt, men att få vara här är en Lisa för själen. Min sista vecka har just börjat och jag har fått sällskap av en liten italiensk vinthund! Träffade matten i Slite när vi va nere för ett kvällsdopp och vi bestämde att jag om det går bra så skulle jag vara lite hundvakt då o då när jag är nere på Gotland. Nu ligger han här bredvid mig i soffan och håller mig sällskap. Jag hoppas Dino och jag kommer bli bra vänner så jag kan få vara lite sommar matte då o då.
Man tror att man ska hinna att fixa och dona när man har semester och planen va att isolera gäststugan. Tyvärr satte vi igång lite sent av olika orsaker. Erik och jag har inte så stor erfarenhet av att snickra, så det tog sin lilla tid att fundera över mått och lösningar. Tror nog att det blir bra tillslut, Charlie o jagfår jobba på så gott det går innan jag åker hem på söndag. Vi har haft 45mm isolering i väggarna och 112 mm i taket.
Min kära syster har så många bra idéer. Jag har satt upp ett skynke under diskhon i vaxduk som tål smuts och regn, vilket var hennes ide! Blev så fint och mysigt tycker jag.
Här om dagen kom hon och förgyllde min dag och vi hade en mysig syster kväll. Jag fick en så vacker kärleksört av henne som jag nu har döpt till Lena.
Nu är det dax för promenad igen, voven hoppar runt och vill ha min uppmärksamhet så det är bäst jag slutar nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela