mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp pÄ Gotland som jag kÀnner en stor lycka över att fÄ Àga. Jag kommer mest att lÀgga upp bilder om vad som hÀnder dÀr i form av vad jag planterar och skapar för att fÄ det att sakta vÀxa till min egna lilla skapelse hÀr pÄ jorden. Det finns sÄ mycket att upptÀcka och se pÄ Gotland, sÄ Àven smÄ Àventyr finns med hÀr tillsammans med en och annan god vÀn. Med tiden har Àven resor och andra minnen jag gÀrna vill "spara" fÄtt slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser Àr det mer en hÀndelseblogg i mitt liv, Àn en renodlad trÀdgÄrdsblogg, men den som vill lÀsa Àr hjÀrtligt vÀlkommen ÀndÄ. Kram Anneli

Insynsskydd😉

Publicerad 2014-10-13 21:28:51 i Blommor,


Detta Ă€r min dusch! Ja den Ă€r utomhus och det passar bĂ€ttre pĂ„ sommaren Ă€n vintern kan jag sĂ€ga. Idag Ă€r det 14 oktober och jag skulle pĂ„ anstĂ€llningsintervju pĂ„ slite folktandvĂ„rd pĂ„ morgonen. Klart att man mĂ„ste vara nyduschad med rent hĂ„r, hur skulle det annars se ut. Morgon var krispigt iskall och bjöd pĂ„ 4 graders "vĂ€rme"(det gĂ€ller att vara positiv) Jag kĂ€nde mig som en viking och va glad nĂ€r tavgningen va över. 
Nu till blommorna! För att fÄ lite insynsskydd, mot vem vet jag inte;-) byggde jag med plintar och armeringsjÀrn ett vÀxtstöd. PÄ ena sidan har jag planterat murgröna och den andra sidan en klematis Hybrid. Hoppas de vÀxer fort fort sÄ man slipper vissa rumpan för kossorna.

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela