mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Chelsea flower show

Publicerad 2017-05-30 22:13:56 i Resor,




Och så kom vi äntligen till dagen då vi fick uppleva vår resa till London och blommornas stora show, Shelsea flower show. Detta var vår present till varandra då vi fyllde 50! En väldigt bra present måste jag säga! 

Det var så mycket vackra blommor och både sorter och komponerade rabatter. 

Vi gick runt och hittade massa inspiration att både köpa växter, kombinera nya rabatter och att bygga växtställningar till fågelbad. 

Blommorna ser faktiskt ut som konstverk. Sådana perfekta skapelser naturen gjort

Vi fann oxå vackra trädgårdsdekorationer och funderade på hur vi skulle kunna göra liknande konst och fågelbad själv! En parabol skulle nog kunna göras om till ett fågelbad tex!!! 

Tack för denna gång vi kommer gärna tillbaka❤️

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2017-05-31 23:18:57

Tack för titten, underbart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela