mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Från Vinter till Vår

Publicerad 2018-04-06 09:38:01 i Torpet, stockholm,

Är det en tidig påsk i år? Jag lär mig aldrig det där.. Jag vet bara att i år är det kallt över påsk när det i mitt minne alltid är varmt på påsken. 

Vi började den här ledigheten med att passa på att åka skridskor långt ut till havs, det är något speciellt med att åka på isen där man om sommaren åker båt. En medhaven matsäck i solen på en klippa och lyckan är fullkomlig! 

På kvällen bar det av mot Gotland och Boge för att öppna upp torpet och välkomna vår och sommar 2018! 

Som alltid är det något som krånglar när man lämnat allt vind för våg under vintern och nu gick propp efter propp och vi va helt slut på morgonen efter en kall natt med ständiga strömavbrott! 
Spisen visade sid ha gjort sitt, och lammsteken vi tänkte tillaga fick bytas ut.. blev gott ändå!
Erik fixade massor av ved av en snäll man här i Boge så nu behöver vi inte frysa i allafall 

En härlig promenad piggade upp oss, och på kvällen blev vi bjudna på en supergod middag hos syrran i Tofta 

När Erik åkte hem till Stockholm o jobb kom solen och jag kunde äntligen få ägna mig år min trädgård. Julrosen blommar i h snödropparna står nickande överallt och gör en så glad. Knopparna tittar upp ur jorden och jag hoppas jag inte städar trädgården för tidigt...

På kvällen satt jag och googlade efter något jag kunde skriva på min nya kvast då den gamla va helt utsliten. 

Love growes here!, 🌱 tyckte det va passande på en kvast på detta älskade ställe

Hittade även några fina ord som jag direkt tänkte på min älskade David ❤️


I dag började snickarna med att fixa brygghuset, halva tomten blev fullkomligt sönderkörd, boulebanan ett mine blott... 

men man får väl tänka att det måste bli lite fult innan det blir fint..

Jag skriver lite om dagen på min blogg och i går skrev jag att jag hittade en vacker dikt om ett sändebud i form av en fjäril... I dag såg jag årets första fjäril❤️

En ny rabatt håller på att ta form, att göra rum i trädgården är inte helt lätt men jag försöker... Jag håller på att så stäppsalvia, isop, blå bolltistel! Lavendel köper jag färdiga plantor och kanske någon annan blå perenn! I pallkragarna i förgrunden tänkte jag försöka med dalia. 

Påskledigheten och min gotlandvistelse för denna gång är slut och jag vaknade tidigt och tog en morgonpromenad i Vitviken. Solen steg upp och det såg nästan ut som en solnedgång fast tvärt om! 

Skrattade lite åt påskkärringen som kraschat in i ett staket på vägen hem😄

   

Glad påsk! Längtar redan tillbaka fast jag inte ens åkt här ifrån!

Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2018-04-28 23:11:30

Alltid så mysigt att läsa din blogg ❤️Saknar både dej o Boge massor 😘

Svar: Right back to you😘
Anneli Tengedal

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela