mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Våra fina barn!

Publicerad 2018-07-22 23:20:57 i Gotland runt, Torpet,

Min mamma sa alltid att hon tyckte jag och min syster var som bäst när vi var vuxna! Vi tyckte nog att det inte va så charmigt sagt med tanke på att vi själva alltid tyckt att våra egna barn är de mest fantastiska som finns oavsett ålder! 
Nu är barnen vuxna och jag kan förstå hennes  känsla av enkelt umgänge på samma vilkor, men jag behandlar ibland C som han vore liten, men tänker alltid på hans bästa❤️
Både Charlie, Filippa och Per kom ungefär samtidigt och vi hade några härliga dagar tillsammans. 
C och F tog kajakerna ut på Bogeviken , tyvärr stannade bara F över helgen men det är alltid roligt med hennes härliga humor och snabba rappa svar!  (null)
Vi va i härliga Smöjen och hoppade från de höga kalkbrottskanterna. (null)
C och P spelade tennis i Slite, och lyxen var fullkomlig när de lagade mat på kvällen, så skönt att slippa själv! (null)
Jag kunde ta en paus i hängmattan och kolla på "Sommar med  Ernst" på paddan! Lycka!  (null)
C hade ett nytt spel som vi spelade, blev roligare och mer invecklat ju längre in man kom i spelet!  (null)
Vi bestämde att åka till Fårö, och åkte på eftermiddagen för att slippa färjeköerna. De är nu tre färjor som går non-stop så väntetiderna har minskat rejält. C och jag jobbade på tomten innan utflykten, jag började att renovera ytterdörren och C rensade bort allt dött i hallonlandet! (null)

(null)
Sudersand fick det bli och vi badade och spelade strandtennis. (null)
(null)

(null)

(null)
Mot raukarna och solnedgången! Det är så vackert att man storknar med det karga månlandskapet, det gamla fiskeläget och alla raukar! Vi satte oss i lä och åt vår middag i solnedgången. Underbar känsla! (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi avslutade vår Fårövistelse med en avstickare till Gamle Hamn för att se en av de mest kända raukarna " Hunden" (null)
Veckan har varit mysig och både jag och Erik  har fått lite glädjeenergi av att få umgås med våra barn på dena vackra ö.  Nu har de åkt tillbaka till Stockholm med jobb och plugg igen! 
Kram❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela