mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Underbart är kort

Publicerad 2018-05-12 21:51:08 i Torpet,

Krisihimmelfärdshelgen 2018. Va verkligen ute i god tid med att boka Gotlandsfärjan till de helger jag ska åka till Boge. Trots det blev det svårt att få de tider vi ville åka för att optimera helgen. 

Underbart varmt väder välkomnade oss när vi kom över till ön. Reglarna på nya Brygghuset va på plats (det går inte precis enligt tidsplan och jag är en aning besviken på väntan) 

Det blev mycket jobb med ogräsrensning och rädda växter från byggarnas ovarsamma framfart. Men ibland måste man stanna upp och titta på allt de vackra som blommar och gör en så lycklig! 


Här blommar silverpäronet, syrenen är sprickfärdig och vitlök o sparris står stolta och raka ( skördade sparrisen för första gången, otroligt goda! Vilken lyx) och så en fin rad med pärlhyacint! 

Några timmar i Visby hann vi med, efter de ärende som vi behövde göra tog vi det lugnt. Vi åt en god lunch på Trädgården och tittade ut över alla tak, därefter en härlig promenad bland gränderna och i botaniska trädgården. Oj vilken vacker stad Visby är, man får aldrig nog. 

Då brygghuset nu är rivet, känns det kul att få behålla något av de gamla och vi har beslutat att bygga ett bord av husbrädorna och ha i nya brygghuset. Det lättaste är så klart bordsskivan och vi började att såga och slippa brädorna! Underredet får vi börja med till sommaren, de ska vi göra av reglarna. 

Rabarbern va super stor, och den hade stora knoppar!! kan ha gödslat för mycket... Blev så klart en rabarberpaj, alltid lika gott! 

Blommorna skär jag av och sätter i en vas hemma.

Mina fina klädhängare jag smidt under våren passade perfekt. Ska bli roligt att göra fler saker till Boge.

Kram❤️

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2018-05-16 08:36:08

ALLT är såå fint! Vilken söt gård du skapar.
Kram

Svar: Tack söta sis! Det är du som är min inspirationskälla🤗
Anneli Tengedal

Postat av: Britta

Publicerad 2018-05-17 09:03:03

Så fint allt blir .Saknar Boge o hoppas att jag kan komma dit o mysa med dej i sommar ❤️😘

Svar: Det vore så mysigt om du kom😘
Anneli Tengedal

Postat av: Britta

Publicerad 2018-05-17 09:05:42

Så fint allt blir ❤️Hoppas att vi ses på Boge i sommar 😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela