mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Bröllopsdag!

Publicerad 2019-07-18 23:36:49 i Det jag håller kärt❣️, Gotland runt,

När alla andra firar 25-30 åriga bröllopsdagar, firar vi 10-årig bröllopsdag och är supernöjda med det!
Vi beger oss till södra Gotland och checkar in på fina Grå Gåsen i Burgsvik. 
❤️"Så mycket bättre när vi är tillsammans"❤️ 
(null)            (null) 
(null)
Rummen va så fina, och det kändes lite kul att massa kändisar bott här! Hi hi.. 
(null)
Det va kul att få vara på samma ställe och se det man sett på tv, till exempel köket som kändisarna är i på morgonen, nu gick vi där på samma ställe! 
(null)

Jag får en så underbar fin gåva av Erik som jag bara älskar! Ett armband som passar mig perfekt! Guldsmeden heter Mervi och håller till på Stora Essingen.                    (null)     

Vi hade en underbar dag på Holmhällar, hittade ett mysigt ställe mellan raukarna. (null)
(null)
Jag plockade blommor till vår balkong.Ganska blåsigt.. (null) 
(null)

På kvällen åt vi middag i Gåsens Lada, blev rökta räkor till förrätt och lammkorv till varmrätt.
Efter en natts god sömn, åkte vi iväg på äventyr. Vi skulle rida i Grötlingbo en hel dag. Vi red genom ett så vackert och varierade landskap, mycket trav och galopp. (null)
(null)
(null)
(null)
Vi åt lunch på Kattlunds, en fin gammal gård med många historier. Tex att takvalvet hade ramlat ner över värdparet 1691 och de tyvärr dog. Det fanns en urgröpling i muren för pigorna att uträtta sina behov. (null)
(null)
Vi red vidare och solen stod högt på himlen och värmde på ganska bra. Vi red med hästarna i havet och galopperade så vi var helt genomvåta! Efter det red vi ytterligare i en och en halv timme och torkade i solen.  (null)

(null)
Vi har haft en så mysig helg då vi firat vår tionde bröllopsdag och "tennbröllop" och vi  är så lyckliga för vi har varandra.  (null)
❤️

Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2019-07-20 13:06:34

Underbart .Grattis till er båda 💑❤️😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela