mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Det vackra med Gotland...

Publicerad 2019-07-09 23:20:27 i Gotland runt, Torpet,

Oj! Det är så mycket som är vackert. Naturen så klart, den  karga kalkstenen som utgör så mycket av både natur och byggnader. Och de gotländska typiska djuren, alla får och de söta rabbisarna som skuttar runt. 
Erik , Charlie och jag tog en tur till Bläse där vi gick längs tågrälsen och gick förbi kalkbrott och vidare till havet. 
(null)
Vi fick vänta ett tag på E som hittade en mc-utförsäljning.., C funderar på, ja! Vad vet jag!  (null)
Vi glick förbi en söt kanin! (null)
Och mamma får och barnet lamm. (null)
Nere vid havet hittade jag pipört, det växte i stora fält! Jag plockade en liten planta som jag ska plantera hemma! 
Och så kom vi till porten till havet, det är en så pammpig och cool installation. (null)
Inne på Bläse café, stod ett 30 år gammalt flipperspel, C o E va så klart tvungna att spela och i Eriks fall uppleva nostalgi! (null)
En tur till Visby och en promenad bland de söta små husen är alltid så mysigt. Tänk att alla rosor och stockrosor är så stora och kraftiga trots att de växer i nästan ingen jord alls!  (null)
Visby stads alla tak!  (null)
Hemma på Boge fick jag hjälp att göra lite tokiga möbler till "Drinkhörnan" vid åkern. Charlie är så snabb och duktig och gör det jag tänker!  Vi invigde med kaffe ock kaka!  (null)
Trots det dåliga vädret med regn och rusk är denna ö en så vacker plats att vara på! 
Är så tacksam att jag får möjlighet att få vara här så mycket.  (null)
❤️

Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2019-07-11 02:20:53

❤️😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela