mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Kompis-vecka

Publicerad 2019-07-21 07:47:44 i Gotland runt, Torpet,

När E och jag kom hem från vår heldag i Grötlingbo, va vi så trötta efter tuff ridning och alla intryck. Det hade varit en underbar dag som visade sig skulle fortsätta i den andan. 
Lars och Lotta överraskade oss med en fantastisk 3-rätters middag  med lyxigheter som löjrom och tonfisk.  (null)
Vi startade med en drink och pratade om vad vi skulle hitta på under veckan. (null)     
Eftersom vi var lite trötta i våra kroppar tog vi en lite kortare tur runt i Slite vår första dag. Att cykla över den svajiga hängbron är rätt häftigt!      
(null)
(null)

L& L hyrde en egen stuga  i Hejum Riddare och kom cyklandes nästa dag. Dom hade cyklat genom skogen på några av alla de stigar som ingår i Bike Park. 
E hade börjat med att bygga en trappa upp till rummet i ladan och jag ett växtstöd/portal till min pipranka. Vi fick hjälp av L&L och vi blev nästan klara med våra projekt. (null)
(null)
Eller rättare sagt, Lotta och jag blev klara... 
(null)
Men gubbarna jobbade, tänkte och tänkte om, och till slut gjorde de rätt och kom i mål!!
(null)
Trappan till "Glamping" är klar! (null)
Anna och Freddan dök upp på tisdag till middagen och vi hade en kul kväll med mycket prat och skratt! 
(null)
Vi fick en väldigt vacker lykta, passar perfekt på muren!
(null)

Ny dag nya äventyr! Från Ar till Bläse med pizza i Bläse kalkstenslada. (null)
Solen gick i moln och sabbade våra planer på sol och bad. Blev boule på Sudersand i stället!  (null)
Cykling, bad och middag i orangeriet var det vi roade oss med. Naturen är vacker överallt och det är så mysigt att upptäcka nya stigar och öppna fält. 
Här en tur till Asunden med härliga bad från raukkantern (null)
Och så ett par bilder med vi tjejer och gubbarna från våra bästa sidor! Hi hi😉
(null)

(null)
Vi har inget hav att titta ut över utan ser på solnedgången över åkern utanför. Ganska mysigt det med efter en dag med motion och sol. 
(null)

(null)
Något som är riktigt tråkigt är algblomningen som överraskar med sin äckliga sörja varje år. Men är man varm försöker man hitta en lucka att bada i ändå... Det gäller att kolla vilken sida på Gotland man ska befinna sig på om man vill bada. (null)
Vi åkte förbi ett otroligt rött vallmofält, Man häpnar en aning när man ser så starka färger i naturen.
(null)
På kvällen blev det en tur till Brasseri Lickershamn, vi hade kul och ett riktigt bra band spelade.
(null)

(null)
Goda tapas! (null)
Och såklart solnedgången som  vi följer  i olika skepnader under kvällen.
(null)
L&L:s sista dag blev bad och sol i Kyllaj. Inga alger och badkarsvarmt vatten.
(null)

(null)

(null)

(null)
Vi summerade veckan och insåg att vi hunnit med väldigt mycket samtidigt som vi även haft lugna stunder! 
Tack goa vänner för härliga dagar❤️ (null)

(null)
❤️🌸🍷🎸🤪🍺🚴‍♂️🚴‍♀️⛱



Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2019-07-30 00:28:39

Vilken fin trappa .Underbart 😊Vilka mysiga dagar ni haft ❤️

Svar: Tack Britta! Varm kram till fig🥰
Anneli Tengedal

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela