mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

David❤️, Min älskade ängel.

Publicerad 2019-05-26 17:01:53 i Det jag håller kärt❣️,

Den 28/5 2010, var dagen då min värld rasade samman. Min älskade David blev bara 20 år. En ofattbart tragedi, jag gick fullkomligt i bitar! . Att förlora ett barn, att min andra älskade son förlorade sin bror, att alla de nära kära förlorar ett barnbarn en systerson el brorson är en oerhörd sorg som vi alla får försöka klara av så gått det går.. 
Solen sken den här dagen, men ingen dag kunde vara svartare...
Det finns ett Före och ett Efter, och då årsdagen närmar sig är det alltid extra tungt. Morsdag kommer och går, jag minns att jag fick en Mårbacka pelargon av dig då för 9 år sedan. Jag var så rädd om den och skötte den så väl att den inte överlevde, blev helt förtvivlad när den dog. Nu har jag hela orangeriet fullt av Mårbacka pelargoner. Det känns bra och kanske hjälper du mig en aning så de klarar sig bättre den här gången.
Jag är ledsen i dag och saknar dig så förtvivlat mycket. Jag tittar i fotoalbum och bläddrar och minns. Ni båda mina älskade barn, ler med era mjölktänder och ser bussiga ut i de gamla nötta albumen. Jag vill hitta nyare bilder och blir galen över att alla digitala bilder inte är ordnade och namngivna, men jag ger mig inte och letar vidare. 
Tårarna blandas med leende och Charlie och du är det finaste jag har! 
(null)
Den här bilden gillar jag extra mycket! Du var så stolt över att din pappa var brandman och fick en egen liten utrustning. (null)
Här får du naglarna klippta av er pappa, ser ut som du tyckte det var kul! Han var bra på sådana saker!  (null)
Hittar semesterbilder från Astrid Lindgrens Värld i Småland, regnet öste ner men det va roligt att vara i sagornas värd.  (null)

(null)
Du såg upp till din bror Charlie och ville göra allt han gjorde. Skrattar lite när jag ser de här bilderna! Charlie hugger ved, ser ut som han missar lite, du sätter händerna i midjan och vill nog prova själv. Tungan mitt i munnen och så hugger du! 
Ni var så duktiga, mina händiga pojkar!  (null)
Och så havet och båtliv! Vi gillade det,guppa fram på vågorna med vår gamla skuta och var det bra vind, hissade vi segel. Ni två skulle alltid hänga ute på peken när vi seglade fram. (null)

(null)

(null)

(null)
Vi båluffade även i Grekland och åkte på varsin moppe med varsitt barn framför oss. Tydligen var det inte så viktigt med hjälm på den tiden😬 (null)
Ni båda älskade tidigt att måla och rita. Ett intresse som hållit i sig för både dig och C (null)
Åren gick och du blev en ung stillig man!  (null)
Jag minns våra skidresor! Det va inte lätt att lära dig åka skidor men när du väl lärt dig hade vi mycket kul!  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Du var så intresserad av städer och byggnader, du lärde mig så mycket när vi gick runt både i Stockholm och utomlands! Minns att vi gick och gick över hela London och du berättade om de olika byggstillarna genom åren. 
Här var vi i Berlin och tittade på en bit av muren. (null)
Och bilder på dig och mig! Åhh vad jag älskar dig! Önskar du var här❤️ (null)
Jag saknar allt jag inte får vara med om med dig. Dina födelsedagar, dina framgångar och att få stötta dig i dina motgångar. Att få skratta med dig och få vara med om dina livsval...  Jag tänker många gånger på allt jag gjorde fel och jag önskar jag fick göra om allt, men det funkar ju inte så i livet. Man har ett liv att göra det bästa av. Jag försöker...
Jag sparar alla mina minnen som i en värdefull ask som jag öppnar och tittar i ibland. 
Saknar dig så finaste David❤️ (null)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2019-05-30 21:38:08

Älskade David så många fina bilder på dej o din bror .Saknar dej oxå .Har många fina minnen ❤️😘Britta

Svar: ❤️
Anneli Tengedal

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela