mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Ett nytt sovrum!

Publicerad 2020-02-24 21:32:33 i Torpet,

Jag är så otroligt less på tråkigt väder i Stockholm, och annat som inte kändes kul att jag är helt slut! Så det var underbart för själ och humör att åka över några dagar till min älskade ö för återhämtning och ny energi. 
Så fort jag åkt av färjan åkte jag och köpte lite vackra blommor och massa godsaker som jag skulle ha i veckan. 
(null)

Jag hade bestämt att tapetsera i sovrummet för det inte skulle se så mycket ut som en vind , vilket det är!! Hittade underbara tapeter från "Morris" men oj vad de var dyra! Då jag skulle handla lite bas material som lim och renoveringsarbetet på Rusta, hittade jag en söt gammaldags sommrig tapet hos dem! 149 kronor, jösses! Jag som tittat på tapeter för över 1000 kr! Bestämde mig för att den fick duga! Blev riktigt nöjd i mitt nya somriga sovrum när jag väl blev klar! 
(null)

(null)

(null)
Solen sken och vårkänslorna började spritta i kroppen! På arbersbyxorna och sekatör i högsta hugg! Att städa i trädgården är den bästa medicinen mot vintertrötthet. 
(null)
Under alla löv och gammla pinnar kommer det nytt grönt upp ur jorden, snödropparna står och nickar i gräsmattan och jag plockar en liten bukett och sätter på köksbordet.
(null)

Jag har i höstas satt några lökar i en stor korg på uteplatsen, kommer inte ihåg vad men de rosa kanterna på knopparna är så otroligt vackra. Undrar vad det blir? 
(null)

Det blåste och dundrade en riktigt vrålande storm under natten,så jag trodde hela taket skulle lyfta. På morgonen hade vinden dragit omkull två stora träd. Ska det fortsätta med sådant här konstigt kimat har jag snart inga träd kvar! 
(null)
Nästa dag var vädret tyvärr inte ika vackert och jag klippte mina pelargoner och ställde fram dom i fönster så de ska väckas till liv och göra sig redo för en ny säsong. 
Och i och med att det är semeldagen och dom bara säljer semlor i två-pack, smaskade jag i mig båda två... inte så bra men det är sånt man gör regniga dagar. 
(null)
Så härliga dagar och vårkänslorna är i startgroparna! Nästa vecka kommer jag hit igen! Längtar redan❤️

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-03-06 15:33:57

Så fina tapeter .Ska bli spännande att se när jag kommer 😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela