mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Utflykter och Torpliv.

Publicerad 2020-07-29 00:15:51 i Gotland runt, Torpet,

Det är roligt att upptäcka nya små hörn av denna fantastiska ö, så i dag åkte vi till Närsholmen och gick en liten promenad. Denna holm kallas Gotlands savan och det är inte svårt att förstå med de höga träden och de stora områden med gräs.Vi hade med oss goa mackor och satte oss nästan med en gång och åt.  (null)
(null)
På Närsholmen fanns en fin fyr och i anslutning ett fyrvaktarhus man kunde hyra, såg mysigt ut! (null)
Ett stopp på Etelhems krukmakeri med både kaffe, vila och inhandling av en skål av Åsa Olofsson, det är lite roligt för jag har en skål av henne sen tidigare som jag tycker om. Gillar humorn i att det är en varg med vassa tänder på utsidan och snälla lamm på insidan. (null)
Anna-Lena o Göran var på ön och hälsade på hos oss en dag. Deras lilla Mikaela har anknytning till Gotland via hennes pojkväns familj, så kanske kommer A-L hit oftare nu! Hoppas på det.  (null)

(null)
Det var kul att få visa allt det fina på Boge och snacka lite växter med A-L På vissa ställen är det så trångt med blommor att det nästan ser ut som en bukett.  (null)

(null)

(null)
Det var länge sen Henke va på Boge så han kom över och Erik blev väldigt glad. Alltid kul att få ha sina barn omkring sig. 
Vi var på en cykeltur till Asunden, promenerade i Brusebo naturreservat och var i Visby. Tror han hade en bra stund här på ön. (null)
(null)
Erik och jag hade ett litet projekt ihop. Han började med att renovera dörren till utedasset och det ena ledde till det andra. Vi målade både utvändigt och invändigt. Det stod ett gammalt fönster i ladan och det blev riktigt fint att bytta ut de gamla fula plastfönstret som satt där tidigare. 
Är det någon gång jag har haft nytta av att ha tappat luktsinnet var det nu! Ha ha!! Men jag hoppas det kommer tillbaka någon gång,tappade både smak och lukt o samband med Corona i april och nu är det augusti...  (null)
(null)
Vi hittade ett nytt litet naturreservat som hette Vitärtskällan. Det var väldigt vackert eftersom grundvattnet tränger upp till ytan och bildar en liten bäck som rinner ner till havet.  (null)

(null)
Nere vid havet och fiskestugorna tog vi en paus och lyssnade på havets vågor. Skillnaden mellan de stilla rinnande vattnet i bäcken och havets kraftiga vågor som slår in mot stranden.  (null)
Bad och sol vid Sudersand, vattnet var fullt av  maneter, konstiga varelser men väldigt vackra  med sin genomskinliga kropp.  (null)

(null)
Juli är slut och citronfjärilarna flyger över oreganon som gått i blom. Det börjar bli lite svalare i luften på kvällarna. Nu har jag två veckor kvar av semestern och jag ska riktigt njuta och ta tillvara på dem.  (null)

(null)
❤️

Kommentarer

Postat av: belle

Publicerad 2020-08-09 06:27:42

Sugen på att flytta till gotland och hamnade här på din blogg! Jättefina inlägg, tack!

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-08-27 08:22:44

Underbara bilder 😍Så glad att även jag kom till vackra Boge o till dej i Sommar .Älskar ditt fina Paradis ❤️🥰/Britta

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-08-27 10:05:41

Underbara bilder 😍Så glad att även jag kom till vackra Boge o till dej i Sommar .Älskar ditt fina Paradis ❤️🥰/Britta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela