mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Grövelsjön

Publicerad 2021-01-03 10:57:25 i Resor, stockholm,

(null)

Smällarna har kallnat och bubblorna på den överblivna champagnen har stannat. Januari solens bleka strålar skiner in i bilen när vi nu är på väg upp till Grövelsjön för ett par dagar med snö, skidor, umgänge och förhoppningsvis god mat. 

Vi lämnar 2020 bakom oss, med Corona, restriktioner och ensamhet. För mig har det dock varit ett fantastisk år för mitt i allt elände har alla gånger jag fått träffa Siri och se hur hon växer och från ha varit en liten pluttbebis nu blivit en glad 10 månaders bebis som haft sin första jul. Det är en sån otroligt lyckokänsla att få ett leende av henne! 

(null)

Men tillbaka till 2021 och Grövelsjön. Det har varit så grått och tråkigt hemma att vi nästan kände en ovärklighetskänska av att se all den vita snön, solen strålar som gav ett trolskt sken över snöklädda granar och landskap. Vi bodde på Storsätra fjällhotell och vi hade sån tur att Anna och Freddan oxå va sugna på lite förändring så dom hängde på och det va så kul! 
Hotellet va toppen, med supertrevlig personal, trerätters middagar varje dag med en touch av det vilda, som älg, ren ,vildsvin ,röding och så klart kantareller och lingon.
(null)
Och så va det snö snö och ännu mer snö!! Det var så mysigt att komma ut på fjället och ta nya utflykter varje dag. Det var ner till -17 grader och det bet till i kinder och tår. Det gällde att hålla igång för att hålla upp värmen i kroppen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Så skönt att värma sig i mysiga Sjöstugan vid Grövelsjön. Vi tog alla en våffla med grädde och hjortronsylt.
(null)
När vi kom tillbaka från våra skidturer med trötta muskler och frosten hade fått fäste på våra kinder var det helt magiskt att krypa ner i hotellets fina badtunna med ett glas vin eller ett glas öl. Där satt vi med våra mössor under stjärnklar himmel och den porlande bäcken som fortfarande inte hade frusit, precis bredvid oss.
(null)
Vi har haft det sååå bra, njutit av att vara i naturen hela dagarna, trots kylan. Det satte även en sådan guldkant på hela vistelsen att Anna o Freddan va med och spred sitt alltid lika positiva skimmer över tillvaron.
Tack för underbara dagar, vill gärna tillbaks. 
(null)
❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela