mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Axplock från sommaren på Gotland

Publicerad 2021-07-30 14:57:13 i Det jag håller kärt❣️, Gotland runt, Torpet,

Ibland är det svårt att hinna med! Att blogga menar jag då. Brukar ju dela upp våra händelser här i bloggen men nu får blir det en sammanfattning av hela sommaren. Så här kommer lite smått och gott från sommaren.

Solen har bjudit på sina varma strålar i princip hela juli och det har blivit mycket badliv. 
Min största njutning den här sommaren är att jag fått vara med Siri så mycket. Hon gör en så lycklig med sitt glada nyfikna sätt, flera gånger om dagen får jag kramar. Med hennes små armar kring ens hals sprider hon sån glädje och det är juvligt att få njuta i hennes närhet. Hon är en sån skatt❤️
Det blev mycket bad och lek, Boge blev med gunga, sandlåda och lite annat kul för Siri. Det bästa var nog ändå gungan, där ville hon vara hela tiden.  (null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Filippa är en mästare på både mat och bak. Här bjuder hon på fika medan det byggs i ladan.  (null)
Rummet i ladan, "Boge Glamping" får större golv och en vägg. Nu kan våra gästen kanske få det lite mer ombonat när de sover där.  (null)
 
(null)
Trädgården var så fin i början på juli, allt var grönt och blommande. Är alltid lite försiktig med vattnandet och många växter tycker det blir för torrt. Senare i juli tappade rosorna sina blommor, har inte riktigt fått bukt med rosrosten som drabbat mina rosor.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Jag blev äntligen klar med entrégången som jag ville skulle vara lite tydligare. Blev fint, trots att stenarna inte ligger helt plant och perfekt. 
(null)
Charlie, Filippa och lilla Siri gick ut på vandringar då och då. De har med sig allt man kan behöva och lite till!  (null)Både Per och Henke var över ett tag, men vid olika tillfällen. Henke är händig och hjälpte till att bygga i ladan. När Per kom tog vi en lång cykeltur förbi Asunden och sen vidare till Smöjen för bad i kalkbrottet. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Vi umgicks lite grann med våra gotlandskompisar, jag kallar dem så för trots att vi alla bor nära varandra i Stockholm är det bara här på Gotland vi träffas. Vi åkte till Hallshuk där Erik, Bobben och Birgitta dök. Jag tyckte det va väldigt spännande att få se hur dom försvann under vattenytan och endast några bubblor vittnade om var de befann sig. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 På hemfärden firades det med en öl i deras coola jeep.  (null) 
 
(null)
Min syster är en tusenkonstnär och vacker som en blomma🌸. Här kom hon och hälsade på och hade med sig en luktärtsbukett som doftade så gott! I över en vecka njöt vi av den fina buketten.  (null)
Jag var även hos henne på Tofta och tittade på hennes fantastiska trädgård. Sen cyklade vi ner och åt på en nyöppnad superlyxig restaurang som låg på stranden. 
(null)
 
(null)
Vi har ju båda blivit mormor och farmor till våra barns barn. En dag träffades de alla och tog en kusin och barnbild!   
(null)
Erik och jag åker inte så ofta till Visby men när vi väl är där vill vi gärna gå längs muren vid havet (Erik) och i Botaniska Trädgården (jag). 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Vi gick på en väldigt mysig restaurang som heter Lindgården. Där satt vi under ett enormt valnötsträd och tittade på allt det vackra de hade i trädgården/restaurangen så som murarna, en liten fontän och åt en riktigt god middag.  (null)Britta och Lelle avslutade sin Gotlands-semester här i Slite och bodde först på fin glamping i Slite strandby för att sen komma och bo på Boge-glamping i ladan. Gubbarna spelade golf och Britta och jag promenerade på Asunden. Så kul att ha dem här. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 Så började augusti och den höga värmen försvann, det kom kraftiga regnskurar och badvädret bytes ut mot cykelväder.  (null)
Vi cyklade till Visby genom skogen på pilgrimsleden. Det tog över 4 timmar men det är en vacker sträcka och en bra utmaning.
(null)

(null)

(null)
På en sträcka hade någon som var trött på sina slipsar, satt upp dom i träden som en snitslad bana. Träden såg ut som ett gäng gubbar! 
(null)
Vi var uppe i Bunge och fick låna sötaste Siri. Vi cyklade, tog ett dopp och avslutade med pizza. Vad jag älskar den ungen, hon gör mig lycklig helt enkelt! (null)

(null)

(null)
Sommaren har varit lång och underbar! Mycket familj men lite mindre vänner har varit här på Boge. Dem får vi se till att vi träffar när vi kommer hem i stället. 
Tack fina Gotland för ytterligare en sommar att minnas.  (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela