mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Åtta veckors träning med Anna!

Publicerad 2021-09-28 21:30:55 i Friluftsliv, träning och annat man mår bra av.,

Plötsligt inser man att är det dax att göra något åt utebliven träning, sluta att gnälla över värkande rygg och åtminstone se om det funkar att träna lite styrka. 
Min kompis Anna Lindstedt är snäll, motiverande och dessutom coach i just  "8W med hård träning", alltså Träning för att må bra och bli stark! Jag hakar väl på tänkte jag, och anmälde mig innan jag skulle ångra mig. 
Glada underbara Anna, min coach i åtta veckor!😅
(null)
Detta skulle visa sig vara ett ganska tufft program med fyra dagars träning, en dags vila osv.. 
 
Vecka 1
Tack gode gud att jag har semester en vecka till, för detta kommer att ta tid för den oinvigde i gymkretsar. Inhandlar lite olika prylar man behöver - hantlar, maghjul, chinsstång (fullkomligt omöjligt att häva sig upp i den kan jag säga) 
(null)
Två gånger i veckan har Anna ett online-möte med ett 10-tal tjejer som vi även har en facebook-grupp med. Där peppar vi varandra att klara av motgångar och framsteg. Vi tränar alla var och när som passar den enskilde individen, någon är på gym, någon annan på utegym eller hemma.  Detta passar mig perfekt som inte är gillar att stressa till en gymlokal på en exakt tidpunkt. 
(null)
Nå hur har det gått denna första vecka för mig då? Många gånger har jag funderat om det här verkligen är nyttigt?! Musklerna värker och det tar tid att utföra och göra övningarna rätt. Men det är ju latmasken i mig som pratar för jag förstår ju faktiskt att det är viktigt att ta hand om sig själv, såå jag har kämpat på med magmuskler, axlar armar och ben, phuuu!😅
(null)
Varje dag ska vi ta en timmes promenad, och det är jag ju van vid så det är lätt som en plätt. Här på Gotland finns så många fina ställen att gå på, så jag njuter varje dag av dem. 
(null)
Det bästa med programmet är att man får en lista med vad man ska äta och recept till både lunch och middag. Frukosten är obefintlig men det har ändå funkat ganska bra för mig. Visa i gruppen känner hungerkänslor och huvudvärk men jag tycker man får mycket mat, blir mätt och det ända jag saknar är mina älskade glassar! Man får heller inte dricka alkohol på åtta veckor och det känns bra efter sommaren med allt för mycket vin och öl till maten. 
(null)
Varje morgon startar dagen med en ingefärsshot, jag gjorde en egen som blev riktigt stark, god och river i halsen. 
 
INGEFÄRSSHOT
(null)
 
(null)
De första fyra dagarna kändes så kul och jag kämpade och fick en massa pepp från Erik som tycker jag är så duktig!! Ha ha, viktigt att få höra att man är duktig om man är ett bekräftelsemonster! 
Femte dagen är en vilodag och jag tog en lång härlig promenad vid havet istället, underbart! Gick till Lummelunda och tog en kopp kaffe. Skönt att säsongen börjar ebba ut här på Gotland, inte alls så mycket folk.
(null)
Har oxå upptäckt utegymen! Känns superfräscht att få vara ute och jag gillar verkligen Slites utegym. Ska bli spännande och se om Stockholm har några bra utegym när jag kommer hem. (null)
Och så tog semestern slut och jag åkte hem till Stockholm och jobb. Det tog ett tag innan jag hittade bra rutiner att hinna träna, promenera och hinna laga mat, men till slut så började det flyta. För mig funkade det bra med träning innan jobbet och promenad hem.  När jag hade tid letade jag upp ett härligt utegym. Jag blev starkare och lättare för var dag som gick. (null)
 
(null)
Halvtid! 🤩 Fyra veckor har gått och jag klarar mer och mer. Jag mår sååå bra i hela kroppen och har inte ont i ryggen som jag brukar få efter en tuff dag på jobbet. Mår även väldigt bra av maten och min mage är lugn som en filbunke.
Jag fick en utmaning av Anna att se hur länge jag klarade att stå i "jägarvilan" och jag chockade till och med mig själv när jag klarade 5,41 minuter!!! 💪 (null)Vissa övningar är helt omöjliga som tex "chins" men det finns hjälpmedel för att komma upp. Hittade ett toppenbra företag som heter HEfitness, som var så trevliga och service minded, Jag köpte ett gummiband vilket gjorde att övningen åtminstone gick att genomföra!  (null)
Både Erik och jag tycker maten är så god, fina råvaror och lite extra till helgen. Här äter vi torsk med grönsaker. Måste erkänna att det skulle vara gott med ett glas vin men ett kallt glas vatten är oxå gott!💦 (null)
Här är mitt underbara barnbarn Siri. Försöker träffa henne en gång i veckan. Då promenerar vi, leker, jag har cyklat och hämtat henne i Solna på hennes dagis och det blir många steg som jag kan tillgodogöra min träning. Förena nytta med nöje kan man säga. ❤️ (null)
Tiden går fort när man har roligt heter det ju och det är precis vad detta har blivit. Nästan Kul! Rutiner är så bra och det är ytterst sällan jag inte har lust att träna, promenera eller äta något annat än det som står i schemat. 
Jag mår så bra av det hälsosamma liv som Anna har styrt in oss på, och jag är inte ensam. Alla i gruppen har ändrat sitt tänk och mår bra i både mage och hjärna! Vi har alla gått ner i vikt och känner oss lätta och pigga. 
Nu är det bara tio dagar kvar och vi kör så det ryker in i mål! 
Träning. Promenader. God hälsosam mat. Det är det vi fått lära oss de här veckorna och min insikt är att jag gärna vill fortsätta för att bli en starkare kvinna och orka både jobba och ha en rolig och aktiv fritid. 
(null)
Tack Anna och alla härliga tjejer som varit i min grupp! Nu är vi alla starkare, piggare och snyggare!🤩
 
Vill Du som läser det här också må toppenbra så kan du läsa mer på 8wtraining.com eller kontakta
[email protected], +46 708 788 342. Sen är det bara att anmäla dig på https://www.8wtraining.com/store/p41/Start%3A_2021-10-03_Anna_Lindstedt_8W_Training
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela