mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp pÄ Gotland som jag kÀnner en stor lycka över att fÄ Àga. Jag kommer mest att lÀgga upp bilder om vad som hÀnder dÀr i form av vad jag planterar och skapar för att fÄ det att sakta vÀxa till min egna lilla skapelse hÀr pÄ jorden. Det finns sÄ mycket att upptÀcka och se pÄ Gotland, sÄ Àven smÄ Àventyr finns med hÀr tillsammans med en och annan god vÀn. Med tiden har Àven resor och andra minnen jag gÀrna vill "spara" fÄtt slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser Àr det mer en hÀndelseblogg i mitt liv, Àn en renodlad trÀdgÄrdsblogg, men den som vill lÀsa Àr hjÀrtligt vÀlkommen ÀndÄ. Kram Anneli

Och sĂ„ var det bara Vi💕

Publicerad 2022-08-12 13:40:34 i Det jag hĂ„ller kĂ€rtâŁïž, Gotland runt, Torpet,

(null)
Ett lugn infinner sig plötsligt och vi har varken barn eller gĂ€ster pĂ„ Boge. Man kan tro att vi bara latar oss och visst gör vi det! Det Ă€r lite lyxigt att fĂ„ vara egoistiska och bara tĂ€nka pĂ„ oss sjĂ€lva! Semester helt enkelt! 
Ofta har vi nĂ„gon vecka nĂ€r vi Ă€r för oss sjĂ€lva och dĂ„ försöker vara lite duktiga och fixa pĂ„ tomten, Men vi gör Ă€ven en tur till nĂ„gon annan ort pĂ„ Gotland, tar med tĂ€lt sover över och kallar det för ö-semester. I Ă„r blev det sudret. 
Vi började med jobb
 Det hĂ€rjar en smittosam sjukdom bland askarna och flera av trĂ€den pĂ„ tomten blĂ„ser omkull under höststormarna. SĂ„ för att undvika detta beslutades att ta ner tvĂ„ sjuka askar och göra till ved som blir mysigt att ha kyliga kvĂ€llar. 
(null)
Nu skulle vi inviga nya badkaret och vi öppnade en flaska bubbel och hĂ€mtade hinkar med hett vatten som vi fyllde karet med. Det blev precis sĂ„ hĂ€rligt jag hade hoppats pĂ„. Och faktiskt fick vi plats bĂ„da tvĂ„!  Enkelt lyx! 
(null)

(null)
Vi har haft tur med vĂ€dret denna sommar och Vi tar vĂ„ra kajaker och paddlar ut till Slites nĂ€rmsta ö, Enholmem. Vi Ă„t medhavd lunch och njöt av havets lite lagom stora vĂ„gor.  (null)
PĂ„ tillbakavĂ€gen paddlade vi i glittrade vattenblĂ€nk och pĂ„ nĂ„gotvis Ă€r det nĂ„got magisk nĂ€r solen blĂ€ndar en i dess vĂ„gor. 
(null)
Sommarens "ö-semester" med tĂ€lt och allt gick till Burgsvik. Erik brukar Ă„ka fort som tusan förbi alla skyltar med "loppis och  vintage"  men nu stannande han upp och lĂ€t mig titta och shoppa, Bra dĂ€r!! Det blev stopp pĂ„ loppisar, keramiker och kafĂ©er!  (null)
Hittade sĂ„ mycket fin keramik i den hĂ€r butiken, kostade kanske lite mer Ă€n jag tĂ€nkt mig
 Beslutade att jag tar en kurs i höst i keramik i stĂ€llet och nöjer mig med inspirationen jag fick! 
Älskar miljön och trĂ€dgĂ„rdsbutiken i Vamlingbo. Finns mĂ„nga fina rost- saker till trĂ€dgĂ„rden i stĂ€llet för vĂ€xter som kĂ€nns lite för sent att köpa pĂ„ sĂ€songen. (null)
(null)
(null)
(null)     Jag köpte ett litet rostigt fĂ„gelbord/ ljuslykta dĂ€r och satte i trĂ€dgĂ„rden. Tycker det som ser ut som Muminhuset, eller hur! 
(null)

(null)
PĂ„ vĂ€gen hem Ă„kte stannade vi till för ett bad. Hittade nĂ„got som hette Havspoolen i Fide. Det lĂ€t ju hĂ€ftigt tyckte jag och vi testade. Jag brukar vara positiv men detta Ă€r inget jag rekommenderar, inte ens till barnfamiljer
.
(null)
NĂ„got som Ă€r hĂ€rlig hĂ€r pĂ„ Gotland Ă€r alla gĂ„rdsbutiker som inte alltid Ă€r bemannade, utan man tar det man vill ha och swishar vad det kostar! Den hĂ€r sena kvĂ€llen Ă„kte vi förbi Stafva Ostmejeri och gick in för att handla nĂ€rproducerad ost. KĂ€nns nĂ€stan som man Ă€r i Frankrike och sĂ„ lyxigt att handla direkt dĂ€r osten Ă€r gjord. 
(null)
Resten av veckan badade vi mer, Ă„t gott och trĂ€ffade Bobben o Birgitta spontant för en discgolf och efter det lite mat och prat pĂ„ Boge. Vi provade Ă€ven osten frĂ„n Stafva som var gudomlig god. Det Ă€r alltid kul att trĂ€ffa B&B, dom Ă€r hĂ€rliga i sitt sĂ€tt att vara och det smittar av sig sĂ„ man blir glad.  (null)
Dax för Erik att Ă„ka hem till Stockholm, vi kan bara konstatera att sommaren varit fantastiskt hĂ€r. Erik sĂ€ger att han Ă€r sĂ„ glad över att jag stod pĂ„ mig för nio Ă„r sedan nĂ€r jag ville köpa ett sommarstĂ€lle pĂ„ Gotland Men vad skulle jag göra! blev förĂ€lskad i bĂ„ge Boge och Gotland, hi hiđŸ„° (Är sĂ„ klart vĂ€ldigt tacksam)
Fikonen har börjat mogna, vi delar det första som Ă€r sĂ„ gott, TĂ€nker pĂ„ hur lyckligt lottade vi Ă€r som har varandra och kan dela allt livet har att erbjuda. 💕 (null)

(null)
 Visst ser det ut som ett hjĂ€rta 💖 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela