mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

13-årig bröllopsdag 💕

Publicerad 2022-07-18 09:09:38 i Det jag håller kärt❣️, Gotland runt,

Även kallad "kristallbröllop"  I går plockade jag en stor bukett med blommor i från diken som här på Gotland är helt underbart fulla med prästkragar, smörblommor och snygga tistlar mm. Jag gjorde en ny krona av dessa och så klart måste jag ju nu hänga några kristaller i den dagen till ära! (null)
Det blev en dag i Visby med god lunch och glass på Stortorget. Överallt växer stockrosor och man måste nog kalla Visby rosornas stad, så vackert! Per hade lite egna ärenden och vi möte upp honom efter ett tag och vandrade i världens vackraste stad enligt mig.  (null)
(null)
(null) 
"Restaurang Rot" är en resturang som är väldigt populär och fullbokad så vi fick komma först dagen efter vår bröllopsdag vilket inte gjorde någonting då vi var så glada att få komma överhuvudtaget!  Dessutom fick vi ju en extra dag att ha lite mysig på.  (null)
Vi började med att checka in på Listegård som är en otroligt fin blomstergård med mysiga och vänliga ägare. Vi gick runt och tittade på den fina ladan med ateljé och växthuset. Tillslut satte vi oss i blomsterlandet och bara njöt av allt det vackra. (null) 
(null)
 Jag tog ett bad i deras pool med 38gr vatten, efteråt fick jag duscha kallt för att svalka ner mig.  (null)
Och så var det dax att bege sig sill Restaurang Rot och mästerkocken Lukaz Ottoson. Vi cyklade iväg för att komma fram till den mysiga ladan som på dagtid är glasblåsarsmedjan "Pink" och på kvällstid restaurang. Vi fick ett gott glas bubbel och så goda vegetariska tilltugg när vi kom. (null)
Jag älskar Jennys glas och samlar på flera av dem, se hur vackert bordet var dukat när vi satte oss ner inför middagen. (null)Det var så fantastiska smaker på ganska enkla  råvaror att man inte trodde det kunde smaka så gott! Alla rätter var små fina konstverk. Vinerna var från bla från Gotland och ett var gjort på blåbär, så spännande!  (null)
Lukaz slutade med att visa och berätta hur ett glas blir till men kunde så klart inte komma upp i Jennys nivå. Detta var hans sista säsong  på Norrlanda, sen skulle han vara pappaledig och skulle hitta på nya äventyr. Då hoppas vi på att få prova även den restaurangen han hamnar på.  (null)
Nöjda och glada efter att båda fått fantastiskt mat och träffat härliga människor, kanske nya vänner! begav vi oss tillbaka till Listegård för en natts sömn.  (null)
Efter en god frukost, inhandling av lite blommor samt även en tbc-vaccin gav vi oss av till en läcker lång sandstrand som hette Sandviken, den låg på Östergarn. (null)
Luchdax och några 100 meter bort låg det lilla fiskeläget Sysne där vi åt räkor och rökt fisk på första parket med havet  några stänk bort.  (null)

(null)
Den här bröllopsdagen (dagarna) blev temat "lata stunder och god mat",och när vi kommer tillbaka till Boge är vi så mätta att vi inte orkar äta något mer den här dagen. 
Tack för de här dagarna! Love you Erik❤️




Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2023-06-21 21:39:22

Underbara bilder .Kram och Grattis till er båda ❤️😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela