mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Regnsemesterblues

Publicerad 2023-08-01 17:00:35 i Gotland runt, Torpet,

(null)
Den här sommaren alltså! Först blåst, sen ostadigt väder och därefter ovädret "Hans"med dunder och blixtrar. Regntunnorna överfyllda för en gångs skull.  Brukar bli nedstämd vid dåligt väder men det va liksom ingen idé då hela sommaren gick upp i rök. Vår sida av världen, kraftigt regn och i andra delar av världen, upp mot 40 grader. Så konstigt… 
Men vad gör man då, när vädret inte levererar? Ja, jag känner mig rik för jag har ju min syster på Gotland och en och annan kompis som både hälsar på och några som oxå bor på denna fantastiska ö som livar upp humöret då regnet envisas att stanna kvar…

Det är många av våra kompisar som fyller 60 i år och vår kära Tomas kom hit med sin fina segelbåt, sin familj och ett helt gäng med medseglare till Visby hamn. Det blev en härlig kväll med bubbel på båten och en god middag i ett medeltida källarvalv. Grattis Tomas!
(null)

Syrran på Tofta och jag i Boge, vi ses på mitten och det blev en fin promenad till Lummelunda där vi åt lunch. Hon fick en superkonstig hosta som härjade över tre veckor så konstigt nog sågs vi inte mer på hela sommaren! (null)

(null)

(null)
Lotta och jag på en regnig promenad med mycket prat och djupa tankar ! (null)
Av en händelse så blev det så att jag fick gästspela som bartender hos Carima, då Boppers spelade. Jag och Carimas superhärliga kompis Åsa jobbade ihop och vipps hade kvällen tagit slut och vi hade haft jättekul ihop. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Är så glad att jag har en lada!  Regnet öste ner och jag kunde roa mig med att snickra ett växtstöd till den stackars klematisen som fortfarande inte kommit i jorden. 
Blev bra på väggen till gästhuset tycker jag!  (null)

(null)
Erik och jag åkte till Rutebageri och åt en frukost i deras vackra orangeri. Brasan var tänd och det kändes lyxigt att äta deras goda surdegsbröd när det duggade på glastaket.  (null)

(null)

(null)
Så dök solen upp och jag åkte upp till Fårösud för att låna Siri för lite nya äventyr. Är så glad att Filippas mamma Berit och jag har blivit så fina vänner och att vi dessutom har varsit sommarparadis på norra Gotland.  (null)
Hon ger kosorna som är i hagen bredvid hennes tomt, vatten dagligen. Tycker det är lite härligt att våra barnbarn får se så stora djur på så nära håll och till och med ge dem vatten. 
Vi är oxå otroligt stolta över våra fina underbara barn och glada över deras kärlek till varandra och till deras tre flickor.  (null)

(null)
Siri och jag åkte till Norra Gotlands stora "turistfälla" Blå Lagunen som viserligen är ett fint kallbad men det känns lite märkligt när man får betala parkeringsvakter och det står en kiosk mitt i naturen för att få vara där. Men men, nu åkte vi dit och Siri simmade som en fisk.  (null) 
Vi åkte till en hinderbana för barn i Rute som Siri klarade gallant så klart!  (null)

(null)

(null)
En ny cykel inhandlades till Erik men det blev lite trassel och några vändor till Visby för att åtgärda alla problemen med den. Men vad gjorde det! Myspromenad genom Visbys vackra gator och avslut på restaurang "Bageriet" gjorde alla besvär  värda till slut!
(null)

(null)

(null)

(null)
Bio brukar man ju bara gå på, vintertid men nu provade vi Slite Bio ( dåligt film dock!,somnade tre gånger) efteråt tittade vi på något mycket mer spännande. Det var ett sådant oväder och blixtrarna avlöste varandra med bara några sekunders mellanrum.  (null) 

(null)
Ja! Det var ju inte konstant regn som ni ser men dock alldeles för mycket för att jag skulle vara nöjd. Till och med syrran som alltid lovordar regnet för det gör hennes vackra trädgård ännu vackrare, kände sig trött på regnet… men som ordspråket säger, Efter regn kommer solsken! 
(null)
Boge i solnedgång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela