mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Gifta i 14 år❤️

Publicerad 2023-07-19 21:23:32 i Det jag håller kärt❣️, Gotland runt,


Brölloosdag = Ett nytt äventyr spetsat med lite lyx! 
I år begav vi oss till Lojsta för en cykeltur och vi hoppades få se de vilda Gotlandsrussen som finns i ett stort landområde i mellersta Gotland. Vi spejade och letade men ingen stanns såg vi dem. Det blev dock en härlig tur med något litet missöde, ha ha!  (null)

(null)

(null)

(null)
Efter det begav vi oss till Tofta och "Surflogiet" där vi checkade in i ett lyxigt Glamping tält. Vi tog en bastu och badade länge i vågorna som slog in från havet.  (null)

(null)

(null)
(null)
Vi gillar verkligen Surflogiet och har ätit i deras mysigt strandrestaurang många gånger med tårna lågt nerborrade i sanden. Men i dag ville vi lyxa till oss ordentligt och gick bort en liten bit på stranden till Tofta Beach Club, där blev vi ordentligt bortskämda av goda viner och fantastisk god mat. (null)
Nöjda och mätta tog vi oss tillbaka till vårt tält med solnedgången som en magisk tavla i väst.  (null)
Vi kröp ner i våra sköna"hästens sängar" och somnade som stockar trots att havet dånade utanför tältduken. På morgonen stod en frukost-låda  med allt man kan önska utanför vår dörr eller rättare sagt vårt tält- blixtlås! (null)
En morgon promenad längs havet avslutade vår alldeles egna dag.  (null)
(null)
Vilket fint dygn vi haft, minnesvärt, kärleksfullt och kul. Älskar dig Erik❣️

Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2023-08-01 22:02:09

Kram och Grattis på eran bröllopsdag ❤️😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela