mitttorp.blogg.se

Sommaren 2013 köpte jag ett litet torp på Gotland som jag känner en stor lycka över att få äga. Jag kommer mest att lägga upp bilder om vad som händer där i form av vad jag planterar och skapar för att få det att sakta växa till min egna lilla skapelse här på jorden. Det finns så mycket att upptäcka och se på Gotland, så även små äventyr finns med här tillsammans med en och annan god vän. Med tiden har även resor och andra minnen jag gärna vill "spara" fått slinka in i bloggen. Ja, som Ni ser är det mer en händelseblogg i mitt liv, än en renodlad trädgårdsblogg, men den som vill läsa är hjärtligt välkommen ändå. Kram Anneli

Sommardagar med Lars&Lotta

Publicerad 2023-07-27 11:45:00 i Gotland runt, Torpet,

(null)
Det blev några få dagar med våra kompisar även detta år. Så kul att dom vill komma till Gotland och även ville hänga med oss!  Dom hade varit på egna äventyr själva och kom som vanligt med ett överflöd av fina presenter! I år hade de varit på Gute Vingård, som jag själv blev väldigt sugen att besöka. Med sig hade de bla.med sig två vindruvsplantor av sorten "Solaris", de ska jag försöka hålla som lägre vinstockar. (null)
Vår första utflyckt gick till Furillen och vi gick på norra sidan vid fantastiska klippor på ena sidan och havet på andra. Vi blev alla så förundrade av allt de vackra och nya osedda platser vi upptäcker tillsammans (null)
 
. (null)
Lunch på mysiga Lergrav, med rökta räkor till mig och Lotta annan fisk till gubbarna. (null)
 
  (null)
Hem till Boge för dusch, drink och middag. (null)
 
(null)
På nordöstra sidan ligger Hall med stigar i kohagar och känslan av att få vara mitt i naturen utan bilar och civilisation! Vi cyklade utmed havet upp till Hallshuk och tittade ut på den hissnande utsikten.  (null)
 
(null)
 
(null)
En pir av betong gick rakt ut i havet och det blev en snabb och farligt tur rakt ut mot slutet av den. Ett brott mitt i bron gjorde att Lars flög med cykeln och hamnade med cykeln över sig! Det såg otäckt ut men tack och lov fick Lars inga brutna ben men desto fler skrapsår på armar och ben. (null)
Sista dagen innan deras avfärd till stockholm gick till Ala Gård med så vackra saker och självplock av blommor. Cykelturen gick snabbt,mellan Herrvik och Sysne för god lunch,och för att hinna med färjan .  (null)
 
(null)
Väll på Boge kändes det lite tomt eftersom Erik valde att resa hem till stockholm för egen tid med sina barn.Jag prydde kristallkronan i orangeriet med de eterneller jag plockat på Alla Gård. (null)
En katt fick oxå följa med hem, en betongkonstnär i Sysne hade en söt liten ateljé som jag slank in i på hemvägen.
(null)
Tack Lars och lotta för fina dagar. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela